ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

 Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2011 ? 2012 οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του  Δημοτικού Σχολείου Χάλκης πραγματοποίησαν έρευνα στο περιβάλλον του σχολείου τους με θέμα τα παιδικά ατυχήματα. Η αφορμή δόθηκε από το μάθημα της Γλώσσας και συγκεκριμένα από την ενότητα 10 που είχε σχέση με τα «Ατυχήματα» και  από την ενότητα των Μαθηματικών «Συλλογή και Επεξεργασία Δεδομένων».

Η έρευνα έγινε σε 71 μαθητές του Δημοτικού όλων των τάξεων με ερωτηματολόγια.      Αρχικά οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να μοιράσει τα ερωτηματολόγιο στους μαθητές  του σχολείου. Χρησιμοποιήσαμε το ερωτηματολόγιο που υπήρχε στο σχολικό βιβλίο εμπλουτίζοντας το με κάποιες δικές μας ερωτήσεις.

 Τα ερωτηματολόγια   συγκεντρώθηκαν και άρχισε η αποκωδικοποίησή τους.  Ταξινομήσαμε τα δεδομένα,  έγινε η επεξεργασία τους . Κάναμε τα αναγκαία γραφήματα και να καταλήξαμε σε συμπεράσματα.

 

 

 

 

 

Συμπεράσματα έρευνας

  • ·        Τα περισσότερα παιδιά του σχολείου μας (69) έχουν πάθει κάποιο ατύχημα στη ζωή τους ? 97% -και μόνο ένας μικρός αριθμός μαθητών (2) -3%- δεν είχε μία τέτοια εμπειρία. 
  • ·        Στους  περισσότερους μαθητές έχουν συμβεί ατυχήματα στο σπίτι -41%-, στο δρόμο -25%- ή στο σχολείο ? 19% -. Βέβαια ένα ατύχημα μπορεί να συμβεί οπουδήποτε, όσες κι αν είναι οι προφυλάξεις που παίρνουμε.
  • ·        Ένας σημαντικός αριθμός παιδιών είχε την εμπειρία σοβαρού ατυχήματος στο σχολείο. Άλλωστε τα παιδιά περνούν αρκετό από το χρόνο τους εκεί. Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στο χώρο του προαυλίου ? 77% – και στις σκάλες-15% -. Η ώρα του διαλείμματος είναι μία ευχάριστη στιγμή που όμως κρύβει πολλούς κινδύνους.
  • ·        Οι χώροι του σπιτιού που εγκυμονούν κινδύνους είναι οι εξωτερικοί χώροι, κυρίως  η αυλή-39% -, αλλά και οι οι σκάλες ? 18% – ,οι εσωτερικοί χώροι το σαλόνι, το δωμάτιό τους,-11%- και η κουζίνα.
  • ·        τα παιδικά ατυχήματα μπορούν να συμβούν οπουδήποτε και είναι απρόβλεπτα
  • ·        Τα περισσότερα ατυχήματα οφείλονται σε πτώσεις ειδικά από από το ποδήλατο και γλιστρήματα.
  • ·        Οι συνέπειες των ατυχημάτων είναι οι ανοικτές πληγές -51%- , οι μώλωπες και οι εκδορές-28% -. Πολλά από αυτά καταλήγουν σε κατάγματα, εξάρθρωση η διάστρεμμα και μερικά σε διάσειση ή έγκαυμα.
  • ·        Oι περισσότεροι -61%- ζήτησαν βοήθεια από τους γονείς ενώ αρκετοί μαθητές χρειάστηκε να πάνε σε κάποιο γιατρό ή Κέντρο Υγείας ή Νοσοκομείο προκειμένου να τους παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες μετά το ατύχημα.

 

Το θέμα των παιδικών ατυχημάτων  είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα το οποίο μας αφορά όλους και είναι ανάγκη  να το αντιμετωπίζουμε με προσοχή.

Γι΄ αυτό πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, συγκεντρωμένοι  και να μη βιαζόμαστε.

  • ·        Όταν κυκλοφορούμε με το ποδήλατο στους δρόμους πρέπει να τηρούμε τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και καλό θα είναι να φοράμε και το ανάλογο κράνος.
  • ·        Το σχολείο είναι ένας χώρος που συμβαίνουν αρκετά ατυχήματα στους μαθητές.
  • ·        Όταν είμαστε στο σπίτι και παίζουμε, πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί τόσο όταν βρισκόμαστε στους εσωτερικούς, αλλά και στην αυλή.
  • ·        Πολλές φορές θα χρειαστεί να δώσουμε Α΄ Βοήθειες. Γι? αυτό χρειάζεται να παρακολουθήσουμε όλοι ? ενήλικες και μαθητές μαθήματα Α΄ βοηθειών.
  • ·        Στη σχολική χρονιά 2011-2012 σε συνεργασία με το τμήμα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Λάρισας πραγματοποιήθηκαν μαθήματα Α΄ βοηθειών που παρακολούθησαν γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου
 
 
 
Κατηγορίες: Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικό Υλικό, Προγράμματα, Χωρίς κατηγορία Ετικέτες: .

Τα σχόλια έχουν κλείσει.