ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ  ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗ

 

Η ψηφιακή αφήγηση αναμφισβήτητα αποτελεί ένα μέσο προώθησης των δεξιοτήτων  των μαθητών/τριών, διότι συνδυάζει τα πολυμέσα με την παραδοσιακή προφορική αφήγηση. Είναι δηλαδή μια αφήγηση επενδυμένη με εικόνες, video, μουσική, ηχητικά εφέ και τίτλους.

Η ψηφιακή αφήγηση στο χώρο του σχολείου, συμβάλλει στην προώθηση των ικανοτήτων των μαθητών  και σχετίζεται με την ανάγνωση, την κατανόηση, τη γραφή αλλά και την έρευνα ποικίλων θεμάτων που σχετίζονται με μαθήματα του σχολείου. Εξίσου σημαντικό είναι ότι η ψηφιακή αφήγηση μπορεί να αποτελέσει ένα νέο τρόπο συμμετοχής των μαθητών στη σύνδεση του σχολείου με την καθημερινότητά καθώς και στην καλλιέργεια μιας δημιουργικής και συνάμα κριτικής στάσης απέναντι στα νέα ψηφιακά μέσα.

Τη φετινή χρονιά 2022-23, η Διευθύντρια και εκπαιδευτικός του σχολείου Αποστολάκη Μαρία, με τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κόμβοι Ψηφιακής Αφήγησης», που σχεδιάστηκε από το Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσσαλονίκης, με υπεύθυνη την καθηγήτρια του ΠΤΔΕ ΑΠΘ Βενετία Αποστολίδου.

Μετά την επιμόρφωση στην ψηφιακή αφήγηση από τη διευθύντρια του σχολείου, οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης δημιούργησαν τις δικές τους ψηφιακές αφηγήσεις με θέμα: «Τα ανθρώπινα δικαιώματα». Συγκεκριμένα οι μαθητές/τριες μίλησαν μέσα στην τάξη αρχικά για την Οικουμενική διακήρυξη του ΟΗΕ, η οποία αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα και  έχοντας ως πρότερη γνώση σχετικό μάθημα από το γνωστικό αντικείμενο των Θρησκευτικών και ως τωρινή γνώση το σχετικό μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής που αφορά στα δικαιώματα των ανθρώπων δημιούργησαν τις δικές τους ψηφιακές αφηγήσεις.

Οι αφηγήσεις αναφερόταν στο δικαίωμα του ανθρώπου στη μάθηση, στην εργασία, στην αυτοδιάθεση, στην ελευθερία του λόγου, στην ελευθερία της σκέψης και της αυτοδιάθεσης, στην απαγόρευση της παιδικής εργασίας, στην ανεξιθρησκεία κλπ. Μετά την καταγραφή των σκέψεων τους οι μαθητές/τριες συνδύασαν τα πολυμέσα με την παραδοσιακή προφορική αφήγηση. Επένδυσαν στη συνέχεια την αφήγηση τους με τις κατάλληλες εικόνες, video, μουσική, ηχητικά εφέ και τίτλους. Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά με τη βοήθεια της διευθύντριας και του εκπαιδευτικού πληροφορικής και ολοκλήρωσαν τις αφηγήσεις τους, οι οποίες στάλθηκαν στη συνέχεια στην υπεύθυνη του Πανεπιστημίου για  να τις μελετήσει.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας που προσπάθησαν και ολοκλήρωσαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου. Τα αποτελέσματα του εν λόγω προγράμματος και της συνεργασίας μας με το Πανεπιστήμιο  ήταν: η ανάπτυξη των δεξιοτήτων  των μαθητών/τριών μας, μέσα από την γνωριμία και την εξοικείωση με τα πολυμέσα, την γραπτή και προφορική αφήγηση και την πλαισίωση της με εικόνες, video, μουσική και ηχητικά. Επιπρόσθετα οι μαθητές μας ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη και έμαθαν να συνεργάζονται μεταξύ τους προς την επίτευξη ενός σκοπού.

 

 

 

Κατηγορίες: Δραστηριότητες.

Τα σχόλια έχουν κλείσει.