e-twinning καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των μαθητών με ολιγομελή ομάδα εκπαιδευτικών

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ  ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΜΕΣΩ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

 Στο πλαίσιο του έργου e-twinning που υλοποιείται στο σχολείο μας με θέμα την διαφορετικότητα και συγκεκριμένα την προσπάθεια καλλιέργειας και ενσυναίσθησης των μαθητών της Δ΄ τάξης προσκλήθηκαν στον χώρο του σχολείου μας οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής : Κος Φωτίου Δημήτριος Διευθυντής 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής και η Κα Γραφάκου Ειρήνη εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής.

Οι προαναφερθέντες εκπαιδευτικοί ως εισηγητές του θέματος ανέπτυξαν αρχικά το θεωρητικό μέρος της εισήγησης τους, στο οποίο περιελαμβάνουν ενημέρωση για όλες τις μορφές αναπηρίας , ενημέρωση για την νοηματική γλώσσα και εκμάθησή της , και ενημέρωση για την γραφή  Μπράιγ. Οι μαθητές στο θεωρητικό μέρος είχαν την ευκαιρία να μάθουν τον τρόπο προσέγγισης των μαθητών αυτών στο σχολείου μέσω ειδικού εκπαιδευτικού υλικού (καρτών , παιχνιδιών , επίδειξη γραφών Μπράιγ και νοηματική)

Στο βιωματικό μέρος οι μαθητές έμαθαν να μετακινούνται με αναπηρικό καροτσάκι ανάμεσα στις κορίνες που τοποθετήθηκαν στον χώρο του Κλειστού Γυμναστηρίου. Έμαθαν να χρησιμοποιούν το λευκό μπαστούνι που χρησιμοποιούν οι τυφλοί και πώς εντοπίζουν ένα εμπόδιο μπροστά τους και το αποφεύγουν. Έμαθαν για τον ρόλο του συνοδού  του τυφλού και ποια είναι η βοήθεια που μπορεί να του προσφέρει. Έμαθαν για την χρήση της μπάλας των τυφλών και έπαιξαν παιχνίδια κλείνοντας τα μάτια τους έτσι ώστε να οδηγηθούν στην καλλιέργεια και στην ενσυναίσθηση για τα άτομα με αναπηρίες. Επίσης έμαθαν για το πώς βλέπει ένα αυτιστικό παιδί τον κόσμο γύρω του και κατανόησαν το πλαίσιο τα συμπεριφοράς του.

Εν κατακλείδι οι μαθητές μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ήρθαν σε επαφή με διαφορετικές μορφές αναπηρίας. Ψηλάφισαν τυπωμένες καρτέλες σε γραφή Braille. Ακολούθησαν συγκεκριμένες διαδρομές χωρίς τη δυνατότητα όρασης , χρησιμοποιώντας το λευκό μπαστούνι και υποβοηθούμενοι από οδηγό. Εκτός των άλλων οι μαθητές/τριες επεξεργάστηκαν και πειραματίστηκαν σε δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα παιδιών με ΔΑΦ.

Νοημάτισαν χρησιμοποιώντας το δακτυλικό αλφάβητο και αξιοποιώντας τις βασικές αρχές της  ελληνικής  Νοηματικής γλώσσας. Στο βιωματικό μέρος προσπάθησαν να αναγνωρίσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με κινητικές αναπηρίες , ακολούθησαν ειδικές διαδρομές με το αναπηρικό καροτσάκι μαθαίνοντας να προσπερνούν τα εμπόδια .

Στη δράση συμμετείχε ολιγομελή ομάδα εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους.

Συντονίστρια της εκπαιδευτικής δράσεις ήταν η δ/ντρια του σχολείου .

Ευχαριστούμε θερμά τους αξιόλογους εκπαιδευτικούς- εισηγητές των εκπαιδευτικών δράσεων που βοήθησαν στην προσπάθεια του σχολείου για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των μαθητών/τριων στα άτομα με αναπηρία.

Η δράση είχε διάρκεια από τις 11 π.μ μέχρι της 1 μ.μ

 

Θα χαρούμε να τους έχουμε και πάλι κοντά μας!!

 

Κατηγορίες: Δραστηριότητες.

Τα σχόλια έχουν κλείσει.