Teachers4Europe Μια δράση των Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων

Teachers4Europe

Η υπεύθυνη του Ολοήμερου Τμήματος  η κ. Ελένη Μπαρμπουδάκη μετείχε το σχολικό έτος που μόλις ολοκληρώθηκε στο πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών γύρω από τα ευρωπαϊκά θέματα που διοργανώνει η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα από το  2011 με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση των ενεργών Ευρωπαίων πολιτών του αύριο.
Ο στόχος της εκπαιδευτικής δράσης ?Teachers 4 Europe? είναι διττός. Πρώτον, να συμβάλει στην καλύτερη ενημέρωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών γύρω από τις  των εξελίξεις των ευρωπαϊκών θεμάτων  και δεύτερον, να τους υποστηρίξει στο να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους, εφαρμόζοντας στην εκπαίδευση καινοτόμες βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας με αξιοποίηση και των τεχνολογιών της πληροφορικής και της επικοινωνίας.

Η επιμόρφωση της εκπαιδευτικού του σχολείου μας στο πρόγραμμα  Teachers4Europe  έγινε στο Βόλο στην ομάδα της πρέσβειρας κ. Ευτυχία Πλακαρού. Στη συνέχεια προχώρησε στο σχεδιασμό δράσης που αφορούσε το Δημοτικό Σχολείο της Χάλκης  και στην οποία μετείχαν οι τάξεις Δ΄, Ε΄ και Στ΄ του σχολείου μας. Ο  τίτλος της ήταν

«Μαθαίνω για την Ευρωπαϊκή Ένωση, Να σας γνωρίσω τη Χάλκη»

ενώ οι συγκεκριμένες πράξεις της δράσης οργανώθηκαν έτσι ώστε να επιτευχθεί η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητα γύρω από τα ευρωπαϊκά ζητήματα. Στην ιστορική συγκυρία που διανύουμε έχει ιδιαίτερη σημασία να μπορέσουμε να διακρίνουμε εκείνα τα στοιχεία που οδήγησαν στην συγκρότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης από διαφορετικά κράτη μέλη, για το καλό των ανθρώπων και των πολιτών υπηρετώντας τη θέληση για κοινή  πορεία  των λαών της Ευρώπης. Μια τέτοια διάσταση θα μπορέσει να δοθεί στις προσπάθειές μας μόνο αν ενημερωθούμε σωστά και σε βάθος ως Ευρωπαίοι πολίτες για τη γένεση, την οργάνωση, την ιδιαιτερότητα, τις καταβολές και τις αξίες της Ένωσης, αλλά ταυτόχρονα αν αναδείξουμε την ιδιαιτερότητα και την ταυτότητα του τόπου μας, της Ελλάδας και κάθε ιδιαίτερης γωνιάς της.

Κάθε σχεδιασμός που γίνεται για το μέλλον αυτού του πολιτικού οργανισμού θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη αυτό το δίπολο – κοινή πορεία ιδιαίτερων χωρών και λαών ? ώστε μέσα από έναν αμοιβαίο σεβασμό να μπορέσουμε απαντώντας στις ανάγκες των πολιτών να φανταστούμε και περιγράψουμε τους τρόπους και τις παραμέτρους της εξέλιξης. Κύριο λόγο σε αυτή την προσπάθεια θα πρέπει να έχουν οι μαθητές μας, οι αυριανοί Ευρωπαίοι πολίτες. Αυτοί βιώνουν σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη γενιά τα οφέλη της άρσης των συνόρων σε οικονομικό, πολιτικό και πολιτιστικό επίπεδο αλλά και τις αρνητικές συνέπειες της κρίσης την οποία διέρχεται η Ένωση. Αυτοί θα κληθούν πολύ σύντομα ως πολίτες να επιβεβαιώσουν τις δεσμεύσεις για  σεβασμό στη διαφορετικότητα και  συστράτευση. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί μόνον από την ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων με ενεργή συμμετοχή από μέρους τους σε περισσότερα από ένα αντικείμενα- θέματα που σχετίζονται με την Ε.Ε. Έτσι με τρόπο ενδιαφέροντα και δημιουργικό θα μπορέσουν να κατακτήσουν γνώσεις, να διερευνήσουν στοιχεία και να γίνουν συνειδητοί στη στάση τους απέναντι της. Κατανοώντας και παρουσιάζοντας τις ιδιαιτερότητες  της «ψηφίδας» που συνιστά κάθε τόπος, αυτή η γενιά θα μπορέσει να αναδείξει την πολυχρωμία, την πολυμορφία, την πολιπολιτισμικότητα του περίτεχνου «μωσαϊκού» που θα ονομάζεται Ευρωπαϊκή Ένωση τον 21ο αιώνα.

Σκοπός της πρακτικής ήταν οι μαθητές που μετείχαν στο πρόγραμμα να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες και τα στοιχεία που συνιστούν την Ευρωπαϊκή Ένωση  -για κάθε ομάδα εργασίας επιλέχθηκαν διαφορετικά στοιχεία για διερεύνηση ώστε τελικά στη σύνθεσή τους να προκύψει η συνολική εικόνα της – και ταυτόχρονα να μπορέσουν να αντιληφθούν τη θέση και το ρόλο που ο τόπος τους παίζει σε αυτό το σύνολο λαών και πολιτισμών.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος η υπεύθυνη υλοποίησής του ευχαριστεί

  • τη διευθύντρια του σχολείου κ.  Μαρία Αποστολάκη και τους δασκάλους των τάξεων κυρίους Δημήτρη  Κατσέλη, δάσκαλο της Στ΄ τάξης,  Βαγγέλη Νικολούλη , δάσκαλο  της Ε΄ τάξης και Κώστα  Βαρδακά, δάσκαλο της Δ΄ τάξης για την παραχώρηση των τμημάτων και των ωρών που απαιτούνταν για την πραγματοποίηση της δράσης. Ιδιαίτερα θα πρέπει να ευχαριστήσουμε τον κ. Κατσέλη καθώς βοήθησε στην κινηματογράφηση της μικρού μήκους ταινίας που στάλθηκε στην Επιτροπή κατά τη φάση της αξιολόγησης της δράσης και πάλι τον κ. Κατσέλη και την κ. Αποστολάκη καθώς ήταν παρόντες στην επίσκεψη της Στ΄ τάξης στο Δήμο  Κιλελέρ και στην τελική συνάντηση όλων των ομάδων όπου και βοήθησαν τα παιδιά θέτοντας ερωτήματα και διατυπώνοντας απορίες να κάνουν μόνα τους μια άτυπη αξιολόγηση της.

  • την κυρία Ζωή Ανυφαντή, αντιδήμαρχο του δήμου Κιλελέρ κατά την περίοδο υλοποίησης του προγράμματος, για την ουσιαστική βοήθειά της και τις πρωτοβουλίες που πήρε ώστε να πραγματοποιηθεί η επίσκεψη των μαθητών της Στ΄ τάξης στην έδρα του δήμου ? παραχώρηση δημοτικού λεωφορείου- για την υποδοχή και ξενάγηση των μαθητών στους χώρους του δημαρχείου, καθώς και για το χρόνο που μας διέθεσε ώστε να πραγματοποιήσουμε με τα παιδιά μια αρκετά εκτενή συζήτηση στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου και να πάρουμε απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που θέσαμε.

  • την κυρία Ευαγγελή Στάθη, γεωπόνο του δήμου Κιλελέρ, για την επίσκεψή της στους χώρους του σχολείου και την αναλυτική, κατατοπιστική και προσεγμένη παρουσίαση που έκανε στους μαθητές για τις ιδιαιτερότητες του δήμου σε ό,τι αφορά τις καλλιέργειες, το φυσικό περιβάλλον, την πανίδα και τη χλωρίδα, τις ανάγκες και τα προβλήματα που καταγράφονται σε ότι αφορά ένα μελλοντικό σχεδιασμό.

  • την πρόεδρο του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κυρία Γεωργία Κουτσαυτούλη για την προθυμία της να βοηθήσει στην μαγνητοσκόπηση της τελικής  συνάντησης την Πέμπτη 10 Απριλίου 2014.

Κατηγορίες: Δραστηριότητες, Προγράμματα.

Τα σχόλια έχουν κλείσει.